Det svåraste är inte att dö för en vän, utan finna en som är värd att dö för

-- Datum: 2009-11-24 | Tid:23:29:55
-- Kategorier: Jessica with Swagger

hej



Varför väljer man att såra en vän genom att fly från problemet istället för att tala ut?

Betyder inte "äkta vänskap" att man litar på varandra,
att man alltid finns vid varandras sidor no matter what?

Jag trodde du var min vän, en person som jag kunde lita på. En person som jag kände att om något skulle hända dig så skulle jag vara den första som skulle finnas bredvid dig eftersom jag visste trodde att du skulle göra samma sak för mig. Jag hade tydligen fel för nu svek du mig.

Den ena efter den andra. Kanske är det mitt fel? Kanske ligger felet någonstans hos mig eftersom det är inte första gången en person som jag litade på gör såhär mot mig. Fuck, orkar inte mer. Allting går så jävla fel nuförtiden, it's like the whole world is giving me bitchslaps.

Jag såg dig som en vän, som en syster, min andra halva. Även om vi bara har känt varandra mindre än 2 år så var du som min högra arm. En viktig del av mig, något jag behöver varje dag. Saknar dig mannen men efter vad som hände mig förra gången, lovade jag mig själv att alltid se till att det är bara människor som kan göra mig lycklig som finns runt mig. Att försöka "radera" allt det där negativa som hela tiden drar ner mig. So, peace out man.

(Jag var bara tvungen att få "tala ut" lite)



Kommentarer
Postat av: dvt

ibland är det skönt att tala ut till nätet, att veta att den som besöker ens blogg sitter och läser de och tar in de. kan ibland betyda allt i sånna hära situationer.



sv: haha när texten kom ut så satt jag med den sidan uppe hela dagen XD stängde inte ner den för va rädd att den skulle försvinna .. silly me

2009-11-25 @ 08:42:21
Postat av: simone

Hej, allt bra idag? =)

2009-11-25 @ 12:16:15
URL: http://gmz.blogg.se/
Postat av: Miss Diana

låter inte kul, speciellt inte om man är så sårad som du verkar va. Men tyvärr så går vi alla igenom sånt med våra "vänner" mer eller mindre. För vissa av oss ser våra vänner som nått super stort, vi ger allt för dom men det är faktiskt inte alla som ser det likadant, dom kanske säger det men dom gör inte det. Det har hänt mig många gånger att jag blir sårad, men nu har jag lärt mig. En vän är inte min andra hälft, det är min sambo som är och min familj. Men en vän är en vän, någon du som stöttar dig och finns där men när dom själva kan, en vän är en DEL av livet men dom ÄR inte själva livet.



Om en sambo/pojk-flickvän/partner kan såra dig så varför ska man då tro att en vän inte kommer att såra dig. Om ens egna familj, mor eller far, syskon eller kusin kan såra oss så varför skulle då inte en vän såra oss.



En vän är bara en vän, en person man tycker mycket om.



Jag beklagar verkligen det du går igenom, hoppas absolut att du snart mår bättre och får allt löst på ett bra sätt. Men ett tips är att om det är en kille som är din vän, så kommer han tycka att det inte är lika stort problem som du tycker. Bästa sätt, låta det va och gå vidare.

Lycka till,

KRAM

2009-11-25 @ 13:50:49
URL: http://missdq.blogg.se/

-- Kommentera inlägget här:

--Namn:
-- Kom ihåg mig?

-- E-postadress: (publiceras ej)
--
-- URL/Bloggadress:
--
--Kommentar:
--
--