Finns det vaccination mot idiotism?

-- Datum: 2009-11-10 | Tid:22:27:23
-- Kategorier: Jessica with Swagger

hej

Blir så fkin' irriterad varje gång jag tänker på vad som hände idag. Grejen var ju att jag skulle ta vaccinet mot svininfluensan idag i skolan eftersom de erbjöd alla som ville göra det mellan 16.00-20.00. Jag kommer dit 16.04 (!!!) och gissa vad de säger då? Allt vaccin är slut, SLUT!

Förlåt mig men hur fan tänkte dem där egentligen? Jag, Carina och M var där 16.04 och då hade allt hunnit ta slut, på 4 minuter! Det var typ bara masor av småbarn där och jag är rätt säker på att typ ingen från min skola kunde vaccinera sig. Jag säger inte att det är småbarnens fel, det är ju klart att de också ska få vaccinet utan jag tycker att det bara är fel av de som organiserade allt det här, om man nu ens kan kalla det för "organisera".

I min skola finns det typ minst 1000 elever, om man räknar med de andra byggnaderna, hur trodde de att 200 doser skulle räcka för oss? Vi får knappt någon information om något men ändå kallar de in oss för vaccination och sen så är det typ slut. Helt plötsligt tror de att de ska hinna med "resten", vilket är praktiskt taget hela skolan, på torsdag 16.00-20.00. Jag vet inte om jag ska garva eller gråta, 200 doser räckte inte idag så hur tror de att de ska lösa det på torsdag då? Vad ska de göra liksom? Ofta de kommer ha tillräckligt med vaccin då...

Om de gör en sådan stor grej av det här med att alla bör ta vaccinet, kan inte de då se till att vi får dem? Lite sådär, i tid kanske? Öppna fler lokaler eller något, varför inte prova ta in fler än 200 doser och SEN erbjuda dem till en skola med fler än 1000 elever?

Nja men vad vet jag?



Kommentarer
Postat av: Bad Blue Boy

Buhuu, största problem i Sverige är ju idag att vi inte har fått in 9 000 000 sprutor som började produceras för någon vecka sen.

Blivit tråkigt att klaga på skolmaten (som vi får gratis) så vi börjar klaga på vaccin som vi får gratis.

Fan vad vi är bortskämda, I-landsproblem i allra högsta grad :)

2009-11-10 @ 23:30:08

-- Kommentera inlägget här:

--Namn:
-- Kom ihåg mig?

-- E-postadress: (publiceras ej)
--
-- URL/Bloggadress:
--
--Kommentar:
--
--